Літні люди сьогодні являються однією з найбільш вразливих категорій громадян у нашій країні. Вони менш мобільні та часто потребують догляду. Їм складно пристосуватися до теперішніх умов і подбати про себе.
З початком війни, багато пенсіонерів переселилися в інші регіони України або виїхали за кордон, вони мають право на виплати та доступ до необхідних послуг та інформації. Однак за таких умов звернутись безпосередньо до сервісних центрів Головного управління Пенсійного фонду України неможливо або викликає певні труднощі. Тут на допомогу приходить мобільний застосунок «Пенсійний фонд» або веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України. Дистанційно можна отримати ряд послуг.
Послуги Пенсійного фонду України, які можна отримати дистанційно
- Призначення та перерахунок пенсії.
- Виправлення персональних даних в реєстрі зареєстрованих осіб.
- Отримання консультації.
- Доступ до електронної цифрової книги.
- Отримання онлайн-довідок.
- Переадресація пенсії.
Послуга переадресації пенсії та інших виплат до “Укрпошти”
Послуга переадресації дає можливість отримувати як адресне отримання пенсій, так і на поштове відділення. Оформити її можна за телефоном гарячій лінії “Укрпошти” за номером 0-800-300-545 або онлайн. Для оформлення кожної виплати онлайн необхідно заповнити окрему заявку. У заявці необхідно вказати своє ім’я та прізвище, вид виплати, яку отримуєте, паспортні дані, адресу поштового відділення, де раніше отримували гроші.
Які саме онлайн-довідки можна отримати у застосунку “Пенсійний фонд”
- про трудовий та страховий стаж;
- про доходи пенсіонера;
- про особливі умови праці;
- про нараховану заробітну плату;
- витяг з Реєстру застрахованих осіб;
- форма ОК-5;
- форма ОК-7.
Відмінність довідок ОК-5 та ОК-7
Довідки ОК-5 і ОК-7 містять інформацію про заробітну плату, однак довідка ОК-7 має тільки заробітну плату, з якої сплачувався єдиний соціальний внесок. Довідка ОК-5 більш універсальна – вона потрібна для обрахування пенсій. Форма ОК-5 відрізняється від ОК-7 наявністю рядка “для пенсії” на першій сторінці. Профільним призначенням даної форми є подання інформації для нарахування пенсійних виплат.
Як отримати онлайн-довідку через мобільний застосунок «Пенсійний фонд»
Завантажте застосунок:
- у разі якщо у вас Android в Google Play;
- для IOS в AppStore.
Увійдіть до особистого кабінету за допомогою КЕП (кваліфікованого електронного підпису) або за допомогою засобів електронної ідентифікації ID.GOV.UA, зокрема інтернет-банкінгу (Bank ID);
- В особистому кабінеті в меню внизу оберіть опцію «До ПФУ» і опцію «Подати запит», після чого оберіть тип довідки та заповніть поля форми.
- Отримайте довідку на запит в розділі «Документи».
Як отримати потрібну довідку через вебпортал електронних послуг ПФУ
- Перейдіть на вебпортал за посиланням
- Увійдіть до особистого кабінету за допомогою Дія.Підпис, КЕП (кваліфікованого електронного підпису) або за допомогою засобів електронної ідентифікації ID.GOV.UA, зокрема інтернет-банкінгу (Bank ID). В особистому кабінеті в меню ліворуч оберіть опцію «Запит на отримання електронних документів» та заповніть поля форми.
- Отримайте відповідь на запит у розділі «Мої звернення».
- Перевірте довідку з QR-кодом у розділі «Верифікація виданих документів».
Правову консультацію підготувала фахівчиня
Регіонального центру з надання БВПД у Вінницькій області
Анастасія Семенюк