Як в Україні «знятися» з реєстрації місця проживання: детальне роз’яснення

0
54423
Biometrychnyj_pasport_Ukraine

На сьогоднішній день процедура зняття особи з реєстрації місця проживання досить складна, — розповідає головний юрист сектору Перегінського бюро правової допомоги Калуського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Матіїв О.В.

 

Зняття з реєстрації місця проживання проводиться:

  1. за заявою особи;
  2. за заявою особи про виїзд на постійне місце проживання;
  3. за заявою іноземця чи особи без громадянства на підставі документу, термін дії якого закінчився;
  4. за заявою власника житла;
  5. за заявою служби у справах дітей при усиновленні.

 

Шляхи врегулювання цього питання існують два: позасудовий та судовий.

Перший етап зняття особи з місця реєстрації це напевно найлегший та найшвидший шлях – за добровільною згодою особи, яка не заперечує на зняття її з реєстрації місця проживання у вашому житловому приміщенні. У цьому випадку особа повинна подати заяву до виконавчого органу сільської, селищної або міської ради та або до центру надання адміністративних послуг за місцезнаходженням житлового приміщення.

Якщо особа відмовляється від зняття з місця реєстрації, в такому випадку власник житла (господар) може самостійно зняти з місця реєстрації, у разі якщо має відповідні документи особи, це паспорт, ідентифікаційний код.

 

Слід зауважити, що особа, яку без її згоди було знято з реєстрації місця проживання, може звернутись до суду. Тому, позасудовий порядок зняття з реєстрації місця проживання не забезпечує стовідсоткову гарантію.

Також, якщо подати заяву про зняття із зареєстрованого місця проживання особа може ще в електронній формі через Єдиний державний вебпортал електронних послуг (портал Дія). Але у зв’язку з воєнною ситуацією в Україні на даний час він тимчасово не працює.

 

Щодо іншого шляху вирішення питання зняття особи з місця реєстрації – судового.

Перш за все можна сказати, що правила зняття з реєстрації місця проживання особи здійснюється на підставі судового рішення, яке набрало законної сили. Тому перед тим як звернутись до суду власнику житла потрібно зібрати пакет документів це:

  1. Позовна заява;
  2. Копію паспорта;
  3. Копія ідентифікаційного коду;
  4. Документ, що засвідчує право власності на житло;
  5. Копія технічного паспорту на житло;
  6. Сплатити судовий збір.

 

На підставі судового рішення, яке набрало законної сили, власник житла звертається до центру з надання адміністративних послуг або до органу, який займається цим питанням по місцю прописки.

Таким чином, у разі будь-яких обмежень у здійсненні права користування та розпорядження своїм майном, власник має право вимагати усунення будь-яких перешкод вже примусово на основі рішення суду.

 

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Пожалуйста, введите ваш комментарий!
пожалуйста, введите ваше имя здесь