Вища рада правосуддя заявила про можливий провал судової реформи

0
605

ВРП опублікувала звернення до Президента та народних депутатів під назвою «Сім аргументів, чому законопроєкт № 5068 провалить судову реформу».

Про це повідомляє «Я і Закон» з посиланням на пресслужбу ВРП.

«Вища рада правосуддя вчергове звертає увагу народних депутатів України, Президента України на необхідність доопрацювання законопроєкту № 5068 задля недопущення конституційної кризи та колапсу судової влади», — йдеться в повідомленні.

Далі наводимо повний текст звернення.

«1. Неконституційність норм законопроєкту № 5068

Норми законопроєкту не відповідають Конституції України, висновкам Конституційного Суду України та міжнародним стандартам.

Детальніше про це ВРП вказувала у консультативному висновку https://bit.ly/3hOX1tm

  1. Законопроєкт № 5068 не відповідає зобов’язанням України перед МВФ

Міжнародні зобов’язання, взяті Україною перед Міжнародним валютним фондом для отримання чергового траншу, не передбачають жодної необхідності порушення норм Конституції України.

Вони не передбачали що саме голос міжнародних експертів буде вирішальним під час вирішення кадрових питань формування органів судової влади України.

  1. Перекладання відповідальності за реформу на іноземців

Міжнародні експерти при всій повноті влади, якою їх наділяє законопроєкт № 5068, не будуть нести жодної відповідальності за прийняті рішення. Тобто, Україна не матиме на них жодних важелів контролю.

  1. Жоден суд, орган судової влади чи суддівська асоціація не підтримали законопроєкт № 5068

При реформуванні судової гілки влади голос суддівської спільноти має бути вирішальним та врахованим першочергово.

78% суддів не вважають виправданим залучення представників громадськості до конкурсного добору суддів та кваліфікаційного оцінювання суддів.

58% суддів не вважають позитивним кроком залучення міжнародних експертів до конкурсного добору суддів ВАКС.

Однак, рівень довіри довіри суддів до ВРП, що наразі складає 78%, а рівень довіри додо громадських (неурядових) організацій найнижчий – до 14%.

  1. При реформуванні ВРП ключовим має стати голос суб’єктів призначення

ВРП є колегіальним органом, суб’єктами призначення членів Ради є представники від суддів, адвокатів, прокурорів, науковців, Верховної Ради України та Президента України. Висловлення недовіри ВРП – це висловлення недовіри всім суб’єктам формування органу.

ВРП провела п’ять Національних дискусій із залученням професійної спільноти.

Усі учасники були категорично налаштовані стосовно концепції, де вирішальний голос у питаннях віддавався міжнародним експертам. Учасники дійшли спільної думки, що міжнародні експерти можуть виконувати виключно дорадчу функцію у формуванні судових органів в Україні.

Норми законопроєкту № 5068 викликали значний спротив. Однак, позиція та пропозиції професійної спільноти України були повністю проігноровані.

Це може призвести до блокування з боку суб’єктів призначення процесів відбору членів ВРП, що, у свою чергу, заблокує процес формування ВРП та її роботу у подальшому.

  1. Блокування роботи ВРП призведе до колапсу судової влади

Законом на ВРП покладено виконання більш ніж 20 функцій. У разі якщо ВРП припинить роботу, у судовій владі зупиняться усі ключові процеси. Це стосується фінансування, навантаження, ЄСІТС, забезпечення судів, представництва інтересів суддівського корпусу, звільнення та переведення суддів, міжнародного партнерства тощо. Також призупиниться виконання дисциплінарної функції, яку покладено на Дисциплінарні палати ВРП.

  1. Зміна прізвищ – це «справжня судова реформа»?

Наразі ми бачимо, що запропоновані законопроєктом № 5068 зміни, які дехто називає «судовою реформою», жодним чином не вирішують поточні проблеми і тим більше не мають на меті концептуальні зміни.

ВРП закликає народних депутатів України переглянути ключові питання законопроєкту № 5068, які стосуються ролі міжнародних експертів у формуванні державних органів України. ВРП закликає не допустити розбалансування та колапс судової влади в Україні та сподівається на формування ВККСУ та ВРП на засадах Конституції та законів України, відповідно до норм міжнародного права.»

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Пожалуйста, введите ваш комментарий!
пожалуйста, введите ваше имя здесь