Виправлення помилки у праві власності на квартиру може бути зроблено двома способами:
- позасудовий (шляхом звернення до органу, який видав документ);
- судовий (шляхом встановлення факту, який має юридичне значення).
Про це розповідає головний юрист Сєвєродонецького місцевого центру з надання БВПД Марина Литовка.
Варто зазначити, що з 01 січня 2016 року замість Свідоцтва про право власності на нерухоме майно видається витяг з Державного реєстру прав на нерухоме майно. Якщо виявлена помилка у Свідоцтві про право власності або в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, це означає, що вона є в самому реєстрі нерухомості або в інформації Бюро технічної інвентаризації.
Найпростішим способом розв’язання проблеми є звернення до реєстратора Бюро технічної інвентаризації із заявою про виправлення помилки у розділі Реєстру прав. Якщо реєстратором в Реєстрі прав було допущено помилку, то він зобов’язаний безоплатно її виправити в день надходження повідомлення.
Довідково! Відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», у разі виявлення помилки у свідоцтві про право власності на нерухоме майно або витягу з Державного реєстру прав технічної помилки, допущеної державним реєстратором, заінтересована особа письмово повідомляє про це державного реєстратора. Якщо факт невідповідності підтверджено, державний реєстратор виправляє допущену помилку в день надходження повідомлення. У разі виявлення технічної помилки, допущеної у записах Державного реєстру прав, державний реєстратор у п’ятиденний строк письмово повідомляє про це заінтересовану особу.
У ситуації, коли орган, який видавав правовстановлюючий документ, ліквідований, а орган, в якому знаходиться архівна справа, не наділений повноваженнями виправляти такі помилки, розв’язання проблеми можливе шляхом звернення до суду.
Якщо у вашому випадку в досудовому порядку вирішити проблему неможливо, необхідно звернутися до суду із заявою про встановлення факту, що має юридичне значення. Заява подається за місцем проживання фізичної особи.
Заява про встановлення факту відповідності правовстановлюючого документу має містити такі відмості:
- який факт заявник просить встановити та з якою метою;
- причини неможливості відновлення документації, що посвідчують цей факт;
- докази, що підтверджують факт.
Заява подається у письмовій формі, додаються докази, що підтверджують викладені в заяві обставини, та довідка про неможливість відновлення втрачених документів. Вартість судового збору у справах окремого провадження для юридичних осіб або фізичних осіб – підприємців складає 0,5 відсотка прожиткового мінімуму для працездатних осіб (1240,50 грн). Фізичні особи сплачують 0,2 відсотка від прожиткового мінімуму для працездатних осіб (496,20 грн).
Якщо заява складена правильно, суд, як правило, виносить позитивне рішення, і особа отримує правове обґрунтування для реалізації своїх прав на вільне розпорядження майном.
Дякуємо Вам ! Це дуже важливо!