Нотаріальна палата України отримує численні звернення нотаріусів, які у зв’язку з війною були змушені призупинити нотаріальну діяльність, зокрема втратили домівки та робочі місця, і які не змогли подати заявки на отримання допомоги в рамках Програми «єПідтримка», хоча всі вимоги ними були виконані в повному обсязі.
Відповідно до отриманої інформації, Єдиний державний веб-портал електронних послуг, зокрема мобільний додаток Порталу Дія, сприймає в якості правильно виконаної умови щодо подачі податкової звітності лише подачу звітності за IV квартал 2021 року (хоча ця звітність стосується лише сплати податків за найманих працівників), і не сприймає факт подання звітності за 2021 рік, яка відображає податки, сплачені саме нотаріусом як самозайнятою особою.
При цьому всі нотаріуси сплатили ЄСВ за 2021 рік, в тому числі в межах визначених ст.2 Закону України «Про єдиний соціальний внесок». Ця особливість роботи Порталу Дія унеможливлює отримання допомоги нотаріусами, які не мають найманих працівників.
З цього приводу НПУ звернулася до Віце-прем’єр-міністра, Міністра цифрової трансформації Михайла Федорова з проханням перевірити дану інформацію та в разі її підтвердження вжити відповідних заходів.
Окрім того, у зв’язку з завершенням приймання заяв по програмі «єПідтримка» 31.03.2022, НПУ просить надати інформацію про альтернативні шляхи подання заявок особами, які відповідають вимогам, але не мають можливості подати заявку в зв’язку із вказаною вище особливістю роботи Порталу Дія.