Неякісні послуги в салоні краси: як повернути гроші та куди звертатись українцям

0
589

Б`юті індустрія сьогодення вабить нас не тільки розмаїттям послуг, які можуть покращити наш зовнішній вигляд, а ще й доступністю. До звичайних салонів краси додаються надомні майстри, послуги яких значно дешевші, а також салони, орієнтовані на конкретного споживача   – наприклад, барбершопи  та дитячі перукарні, салони, які надають лише одну послугу — nail-бари, brow-бари, lami-студії, а також заклади експрес-форматів.

Однак,  сумний досвід клієнтів системи безоплатної правової допомоги демонструє, що інколи звичайний догляд за своєю зовнішністю завдає неабиякої шкоди життю та здоров`ю. Невдале моделювання бороди, зіпсована зачіска або неякісний манікюр — це, звичайно, неприємно, але набагато гірше, коли після отримання таких послуг лікар-дерматолог діагностує шкірну хворобу.

Що робити у випадку, якщо в результаті отриманої послуги Ви залишились незадоволені? Хто відшкодовує шкоду, що завдана в результаті неякісно наданої послуги?

До кого звернутись, аби захистити порушене право — про це у консультації заступниці начальника відділу правопросвітництва та надання безоплатної правової допомоги Дніпровського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Анастасії Юхименко.

Найрозповсюдженіші б`юті кейси: чому це вважається порушенням прав споживачів?

Кейс 1. Не той колір волосся, який був зображений на палітрі кольорів

Ситуація. Ви мріяли перетворитися на попелясту блондинку, а в результаті Ваше волосся має зеленуватий відтінок.

Ваші дії. Згадайте, чи казав що-небудь майстер про рівень глибини тону, структуру і стан вашого волосся? Або про вміст фарби, якою буде пофарбоване Ваше волосся? Якщо майстер не попередив про це, ви вправі вимагати виправлення стрижки (перефарбування) або відшкодування збитків.

Правове підґрунтя. Відповідно до ст. 6 Закону України “Про захист прав споживачів” продавець (виробник, виконавець) зобов’язаний передати споживачеві продукцію належної якості, а також надати інформацію про цю продукцію. Окрім того, відповідно до ст. 15 вищевказаного Закону споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги).

Кейс 2. Пошкоджена шкіра внаслідок мікроблейдингу

Ситуація. Після процедури мікроблейдингу ваша шкіра почервоніла та свербить.

Ваші дії. Згадайте, чи проводив з вами майстер попередній тест на чутливість? Чи питав про наявність алергій, переносимість тих чи інших засобів, наявність хронічних хвороб? Якщо ні, то Ви також маєте право на відшкодування шкоди з огляду на те, що, наприклад, при поганому згортанні крові або при цукровому діабеті процедура мікроблейдингу не рекомендується. Однак, для цього необхідно довести причинно-наслідковий зв`язок між процедурою та шкодою, що завдана Вашому здоров`ю. Отже, в будь-якому випадку, якщо внаслідок б`юті послуги, завдано шкоду вашому здоров`ю, не відкладайте візит до лікаря, який надасть необхідні медичні висновки.

Правове підґрунтя. Відповідно до ст. 14 Закону України “Про захист прав споживачів” споживач має право на те, щоб продукція за звичайних умов її використання, зберігання і транспортування була безпечною для його життя, здоров’я, навколишнього природного середовища.

Кейс 3. Відлущується гель-лак через два дні після покриття нігтя.

Ситуація. За три дні весілля у найліпшої подруги, а гель-лак, який був нанесений Вам у салоні нещодавно, починає відлущуватись від нігтя.

Ваші дії. Згадайте, чи говорив вам майстер про те, скільки протримається гель-лак на нігтях? Чи пояснював, яким чином доглядати за нігтями вдома, аби гель-лак протримався якомога більше? Якщо майстер запевняв вас у тому, що нігтьове покриття протримається три тижні, ви вправі вимагати від майстра, аби він переробив свою роботу, або відшкодував збитки.

Правове підґрунтя. Відповідно до ст. 7 Закону України “Про захист прав споживачів” виробник (виконавець) забезпечує належну роботу (застосування, використання) продукції, в тому числі комплектуючих виробів, протягом гарантійного строку, встановленого нормативно-правовими актами, нормативними документами чи договором.

Які права ви маєте у разі надання неякісної б`юті послуги?

– право на безоплатне усунення недоліків;

– право на зменшення ціни послуги, яка надається;

– право на виправлення завданих недоліків та повернення до попереднього стану, якщо це можливо.

Як довести факт неякісного надання б`юті послуги?

– по-перше, наполягайте на тому, аби факт надання салоном (або самозайнятим майстром) послуг був зафіксований (наприклад, скріншоти листувань, аудіоповідомлення, записи телефонних розмов, які свідчать про намір отримати послугу; чеки про оплату послуг або виписка по картці/рахунку у випадку, якщо кошти були переведені на банківську картку; відео з камер відеоспостереження салону);

– по-друге, візьміть собі за правило робити фото “до” та “після” процедури;

– по-третє, зафіксуйте наявність свідків та їх контактні дані (наприклад, прізвище та ім`я та контактний номер телефону);

– по-четверте, у випадку, якщо внаслідок б`юті процедури завдана шкода вашому здоров`ю, не зволікайте із візитом до лікаря, аби встановити причинно-наслідковий зв`язок між шкодою здоров`ю та наданою послугою;

– по-п`яте, залиште свій запис про порушені права у книзі відгуків і пропозицій.

Куди звернутись у випадку неякісного надання б`юті послуги: покроковий алгоритм дій

Крок 1. Зверніться із письмовою заявою до адміністрації закладу з проханням або безоплатно усунути недоліки, або зменшити ціну послуги, що надається, або виправити недоліки та повернути до попереднього стану, якщо це можливо.

Важливо! При написанні заяви також не слід нехтувати основними вимогами до звернення, що викладені в Законі України “Про звернення громадян” – це прізвище, ім`я та по-батькові заявника, місце його проживання, суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги, а також дата подачі заяви та підпис заявника (якщо вищевказані вимоги недотримані, заява не розглядається).

Крок 2. Якщо адміністрація закладу, де Ви отримали послугу, не усунула недоліки або не повернула вам кошти — звертайтесь до територіального органу Держпродспоживслужби зі скаргою, яку також можна залишити онлайн за посиланням –  http://consumer.gov.ua/appeal.

Крок 3. Зверніться до суду з вимогою про: безкоштовне усунення недоліків, зниження ціни, безкоштовної повторної процедури або відшкодування компенсації за надану неякісну послугу. При задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання про відшкодування моральної (немайнової) шкоди. Згідно статті 22 Закону України “Про захист прав споживачів” споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав.

Важливо! У випадку, якщо неякісна послуга була надана надомним майстром, ви також маєте право звернутись до органів Національної поліції України (https://www.npu.gov.ua/podati-zvernennya.html) та до територіальних органів Державної фіскальної служби України (http://sfs.gov.ua/priymalnya-gromadyan/zvernennya-gromadyan/reestratsiya/) із заявою про незаконне заняття підприємницькою діяльністю певною особою.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Пожалуйста, введите ваш комментарий!
пожалуйста, введите ваше имя здесь