Использование пластика в ЕС и в Украине

0
294
пластик

21 травня Рада Європейського союзу ухвалила директиву про заборону в ЄС деяких одноразових пластикових виробів, для яких існує альтернатива.

Як зазначається в повідомленні Ради ЄС: «Однією з основних цілей цієї директиви є зменшення кількості пластикових відходів, які ми створюємо. Згідно з новими правилами, пластикові тарілки, столові прилади, трубочки для пиття, тримачі для повітряних кульок та ватні палички одноразового використання будуть заборонені до 2021 року».

Відповідно до нових правил, пластикові тарілки, столові прибори, трубочки для пиття, тримачі для повітряних кульок та ватні палички одноразового використання будуть заборонені до 2021 року. Крім того, запроваджуються заходи щодо скорочення використання пластикових виробів, якими найбільш часто засмічують навколишнє середовище.

До 2029 року 90% використаних пластикових пляшок мають бути зібрані в сміття і відсортовані. До 2025 року в складі пластикових пляшок повинно бути щонаймнеше 25% матеріалу, який можна переробити. До 2030 року такого матеріалу в пляшках має бути не менше ніж 30%.

Першою країною в світі, що заборонила пластиковий посуд, стала Франція у 2016 році.

Директива також передбачає можливість притягнення до відповідальності виробників пластикової продукції, а також залучати тютюнову галузь до відшкодування коштів за утилізацію недопалків.

Тепер уряди країн-членів ЄС мають два роки, щоб привести свої національні законодавства у відповідність до нових норм.

Щодо питання використання пластику в Україні у Верховній Раді зареєстровано три законопроекти: Проект закону про зменшення кількості пластикових пакетів в цивільному обігу (№9507 від 28.01.2019); Проект закону Проект Закону про обмеження використання деяких пакувальних виробів (№ 9507-1 від 07.02.2019); Проект закону про скорочення використання пластикових пакетів (№9507-2 від 12.02.2019).

Законопроекти ставлять за мету зменшити кількість небезпечних відходів з пластику внаслідок нераціонального використання пластикових пакетів, так як скорочення обігу поліетиленової продукції законодавчо не врегульоване. Окремі питання, що стосуються предмету запропонованого законопроекту, врегульовані Законом України «Про захист прав споживачів», а також Кодексом України про адміністративні правопорушення.

Як зазначається у висновку Головного науково-експортного управління, прийняття окремого закону про особливості обігу деяких пакувальних виробів, не відповідає принципу системності законодавства, який, зокрема, виключає множинність законів  з одних і тих же питань (у даному випадку – з питань використання окремих видів упаковки), оскільки правове використання визначених у проекті пакувальних виробів не має принципових відмінностей від правового регулювання використання пластикових чи полімерних пляшок чи коробок,  або упаковки з інших матеріалів. Крім того, у проекті: не регулюються питання утилізації використаних пластикових пакетів; відсутній єдиний підхід до визначення предмета правового регулювання; нечітко визначені питання стандартизації та маркування пластикових пакетів; немає необхідності у внесенні більшості змін до Закону України «Про захист прав споживачів». Таким чином, прийняття проекту у запропонованому вигляді не матиме позитивного ефекту, а тому його доцільно повернути на доопрацювання з урахуванням висловлених зауважень та пропозицій.

В подальшому можна очікувати на розроблення проектів законів щодо використання одноразового посуду та інших пластикових виробів, оскільки в Україні масове нерегульоване використання полімерних виробів довготривалого розкладу загострює проблему забруднення навколишнього середовища та благоустрою територій, спричиняє засмічення вулиць, зелених та прибережних зон, систем водовідведення, водойм та морських акваторій, створює небезпеку виникнення аварійних ситуацій та загибель представників тваринного світу.

 

Група компаній

KVADRA INVEST

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Пожалуйста, введите ваш комментарий!
пожалуйста, введите ваше имя здесь