Розвиток освіти у сфері високих технологій є одним із пріоритетів Мінцифри. Для розробки концепції трансформації системи IT-освіти проведено аналіз потреб ринку на платформі Центру економічного відновлення.
Про це повідомляє «Я і Закон» з посиланням на пресслужбу Мінцифри.
На засіданні робочої групи, яку створили Мінцифри спільно з МОН, представили його результати. В опитуванні взяли участь понад 150 представників ІТ-індустрії. Також до обговорення ключових питань долучились понад сто профільних експертів та 33 бізнес-асоціацій, IT-кластерів та компаній.
Україна має неабиякий потенціал стати найпотужнішим IT-хабом у Центральній та Східній Європі. Зараз в Україні спостерігається дефіцит висококваліфікованих кадрів через те, що рівень освіти значно відстає від вимог ринку.
«Цифровізація всіх сфер життя — нові реалії світу. Для України ІТ-сфера є дуже перспективною і тут держава може багато чого зробити: від точкового коригування проблемних питань до системної трансформації ІТ-освіти. Ми запускаємо спеціальний правовий режим для розвитку IT-компаній Дія City, розробляємо проект е-Резидентство, створюємо правове поле для ринку віртуальних активів. Тепер маємо збільшити кількість IT-спеціалістів та подбати про якісну сучасну освіту теперішньому і майбутньому поколінню», — заявив Віцепрем’єр-міністр — Міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.
Заступник Міністра цифрової трансформації з питань розвитку IT Олександр Борняков сказав, що вдосконалення освіти у сфері високих технологій є одним із пріоритетів Мінцифри: «Розвиток IT-освіти дозволить збільшити кількість талановитих спеціалістів, які будуть створювати відомі в усьому світі стартапи, перспективні продуктові компанії та стимулювали загальноекономічний розвиток нашої держави».
За результатами опитування було виокремлено декілька проблем:
— темпи підготовки ІТ-спеціалістів не задовольняють попит ринку та стримують зростання ІТ-сектору;
— якість підготовки ІТ-спеціалістів не відповідає потребам ринку, а освітні програми не охоплюють перспективні технології;
— Україна не реалізовує потенціал в ІТ-освіті через системні проблеми на кожному етапі підготовки спеціалістів;
— низька якість викладання математики на рівні середньої освіти створює обмеження для підготовки ІТ-спеціалістів.
Узагальнені пропозиції та зауваження представників ІТ-сектору щодо розвитку ІТ-освіти будуть враховані у розробці дорожньої карти. Також найближчим часом проаналізуємо релевантний міжнародний досвід та визначимо потреби застосування кращих світових практик.
Нагадаємо, за ініціативи Віце-прем’єр-міністра — Міністра цифрової трансформації Михайла Федорова Мінцифри спільно з МОН розпочали процес розробки концепції вдосконалення системи IT-освіти в Україні. На початку червня було створено робочу групу, до якої увійшли представники Мінцифри, МОН, Офісу Президента, ВРУ, бізнес-асоціацій та ІТ-об’єднань, кластерів та громадських організацій зі всієї України. Вона працюватиме над розробкою пропозицій щодо модернізації системи підготовки ІТ-фахівців у закладах вищої і загальної середньої освіти та підготовки необхідних проектів нормативно-правових актів.
Убогість технічної бази в школах, норма кількості учнів в класі заздалегідь перетворює «благі наміри» у фарс.
Сумно!