ЄС значно наблизився до ухвалення законів, що регулюють штучний інтелект: Європейський парламент схвалив правила, які мають на меті встановити всесвітній стандарт для цієї технології, яка охоплює широкий спектр від автоматизованої медичної діагностики до певних типів дронів, створених штучним інтелектом відео, які називаються «дипфейками», і ботів, таких як ChatGPT.
Ірландська рада з громадянських свобод (ICCL) заявила, що схвалений депутатами Європарламенту текст містить повну заборону на використання технології розпізнавання обличчя в режимі реального часу (FRT) у громадських місцях, що є «суттєвим ударом» по планах ірландського уряду запровадити FRT для An Garda Síochána.
Тепер депутати Європарламенту обговорять деталі з країнами ЄС до того, як проект правил стане законом у формі Закону про AI.
Доктор Кріс Шрішак, старший науковий співробітник ICCL, сказав: «Закон ЄС про штучний інтелект, швидше за все, стане глобальним стандартом регулювання штучного інтелекту, тому ставки для фундаментальних прав людей надзвичайно високі. Сьогоднішнє голосування надсилає чітке повідомлення іншим інституціям ЄС про те, що парламент вважає, що штучний інтелект має суворо регулюватися для захисту прав громадян ЄС.
«Парламент розглядає деякі ризики, пов’язані з такими системами штучного інтелекту, як ChatGPT, і це вітається. Але у нас ще багато проблем. Парламент повинен зайняти тверду позицію під час триалогів, щоб запобігти компаніям безкоштовно поглинати дані та використовувати дані, захищені авторським правом, для навчання без згоди.
«Парламент також зв’язав руки регуляторам, не дозволяючи їм отримати доступ до вихідного коду систем ШІ для проведення розслідувань. Ми стурбовані тим, що, подібно до GDPR, ми побачимо проблеми, коли справа дійде до виконання цього законодавства».
«Зрозуміло, що для тих, хто хоче ліцензувати рішення в ЄС або пропонуватиме послуги в ЄС, Закон про штучний інтелект актуальний незалежно від їх фізичного розташування компанії.
«Інші країни розробляють власні закони та рамки щодо штучного інтелекту, включаючи Великобританію, США та Китай, і є різні пропозиції щодо міжнародних структур. Цілком імовірно, що законодавці та інші організації, які працюють над цим, приділять пильну увагу проекту Акту ЄС і оцінять його сильні та слабкі сторони.
«Я думаю, що ЄС усвідомлює як великий потенціал, так і серйозні ризики, пов’язані з ШІ. Блок вирішив застосувати скоординований підхід, щоб уникнути створення державами-членами внутрішнього законодавства, яке не відповідає законодавству сусідніх країн.
«Потенційні наслідки, схоже, полягають у тому, що штучний інтелект буде регулюватися більш суворо в ЄС, ніж у Великій Британії. Хоча підхід ЄС прагне збалансувати ризики шляхом класифікації інструментів ШІ за рівнями ризику, деякі критики вважають, що це придушить інновації.
«Потенційно, у міру подальшого розвитку штучного інтелекту ЄС може не отримати доступ до різних платформ в результаті цього законодавства».