Верховна Рада ухвалила відповідний законопроект № 5495 про режим «без паперів» у цілому. За — 238 депутатів.

Про це повідомляє «Я і Закон» з посиланням на пресслужбу Мінцифри.

Основна мета paperless — держоргани в Україні не зможуть вимагати паперові документи, довідки та посвідчення, якщо інформація є в державних реєстрах. Згодом більше не доведеться ходити по довідки, стояти в чергах та робити ксерокопії. Інформацію, яка потрібна державі про вас, можна буде згенерувати на порталі чи в застосунку Дія.

«Завдяки закону Paperless ми прискорюємо цифровізацію України і перетворення країни на цифрову державу, яка насамперед опікується інтересами людей. Україна вже стала державою з першими у світі офіційними електронними паспортами та найшвидшою реєстрацією бізнесу. Далі ми поступово плануємо перенесення всіх державних процесів в екосистему Дії. Отримати будь-яку довідку, підписати або згенерувати документи, скористатися держпослугами можна буде онлайн у Дії», — зазначив Віце-прем’єр-міністр України — Міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.

За його словами, режим «без паперів» допоможе значно прискорити процес цифровізації України.

«Якщо раніше ми могли оцифрувати до 15 послуг за пів року, то тепер їх кількість збільшиться до декількох десятків. Ми створимо цифрову державу, в центрі якої — людина», — заявив Віце-прем’єр-міністр — Міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров.

Щоб ефективно впровадити цей законопроект, команда Мінцифри працює за 4-ма основними напрямками:

— Цифрове законодавство. Для переведення будь-якого держсервісу в онлайн треба внести значні зміни в документи. Для цього ми розробили перші необхідні законопроекти — про електронні публічні послуги, державні реєстри, хмарні сервіси в держсекторі та законопроект про зміну місця реєстрації онлайн.

— Цифрові документи. З 23 серпня цифровий паспорт у Дії прийматимуть в усіх установах України. Зараз у Дії доступні вже 9 документів. Ціль Мінцифри — оцифрувати всі важливі для українців документи, щоб вони завжди були під рукою у смартфоні в необхідний момент.

— Електронний документообіг. Щоб цифрові документи належним чином працювали, потрібна надійна система електронного документообігу. Вона має відповідати ЕС ASIC та єдиному стандарту для бізнесу та влади. Підписати заяву на навчання дитини в школі або на відпустку, укласти договір між бізнес-партнерами — усе можна буде зробити на одному порталі за допомогою Дія.Підпису.

— Е-послуги для всіх життєвих ситуацій. Ми вже оцифрували понад 70 онлайн-послуг для українців, які доступні на порталі Дія. Серед них — реєстрація бізнесу, оформлення допомоги з безробіття тощо. З режимом “без паперу” перелік держпослуг суттєво збільшиться.

Завдяки ухваленню законопроекту населення та бізнес зможуть швидко отримувати публічні послуги онлайн. Для надання послуг використовуватимуть електронну ідентифікацію фізичної особи. Держоргани не зможуть вимагати від людини інформацію, яка вже є про неї в реєстрах. Наприклад, РАЦС не може вимагати у вас свідоцтво про шлюб, тому що ці дані наявні в Державному реєстрі актів цивільного стану громадян.

Також Мінцифри працює над автоматизацією послуг. Це виключить людський фактор із процесу ухвалення рішень. Державні сервіси стануть прозорими та без корупції. Крім цього, поступово більшість послуг стануть комплексними — як, наприклад, сервіс єМалятко, де ми об’єднали всі необхідні послуги для реєстрації дитини. Тепер їх можна отримати за 1-ю заявою.

«Зараз ми працюємо над переведенням цілого пакета сервісів в онлайн, які також будуть доступні в Дії. До 2024 року Мінцифри планує оцифрувати 100% послуг», — йдеться в повідомленні.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here