Сьогодні Комітет правової політики підтримав законопроект №9462.
Завдяки цьому проекту судді отримають реальні інструменти контролю за виконанням судових рішень, які вони ухвалюють.
Запропоновано доповнити ГПК України, ЦПК України та
КАС України такими положеннями:
КАС України такими положеннями:
1) встановити, що невиконання боржником рішення суду про зобов’язання
вчинити певні дії щодо майна стягувача або майна, присудженого на користь
стягувача, протягом двох місяців з дня винесення постанови про відкриття
виконавчого провадження, є самостійною підставою для зміни способу і порядку
виконання такого судового рішення шляхом стягнення з боржника вартості
відповідного майна;
вчинити певні дії щодо майна стягувача або майна, присудженого на користь
стягувача, протягом двох місяців з дня винесення постанови про відкриття
виконавчого провадження, є самостійною підставою для зміни способу і порядку
виконання такого судового рішення шляхом стягнення з боржника вартості
відповідного майна;
2) визначити категорії адміністративних справ, у яких суд буде
зобов’язаний застосовувати заходи судового контролю за зверненням стягувача,
адже на даний час це віднесено до його повної дискреції;
зобов’язаний застосовувати заходи судового контролю за зверненням стягувача,
адже на даний час це віднесено до його повної дискреції;
3) встановити, що в адміністративному судочинстві відсутність виконавчого
провадження з примусового виконання рішення суду не перешкоджає суду
застосувати заходи судового контролю;
провадження з примусового виконання рішення суду не перешкоджає суду
застосувати заходи судового контролю;
4) встановити, що якщо рішення суду набрало законної сили то відсутність
матеріалів судової справи у зв’язку з їх витребуванням не перешкоджає суду
застосувати заходи судового контролю, крім випадку зупинення виконання
судового рішення судом касаційної інстанції або зупинення виконавчого
провадження;
матеріалів судової справи у зв’язку з їх витребуванням не перешкоджає суду
застосувати заходи судового контролю, крім випадку зупинення виконання
судового рішення судом касаційної інстанції або зупинення виконавчого
провадження;
5) встановити, що якщо боржником є колегіальний орган, за наслідками
розгляду звіту про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту
суддя своєю ухвалою може накласти штраф на членів такого колегіального
органу, які в межах своїх повноважень, завдань чи функції не забезпечили
виконання рішення суду;
6) встановити вимоги до форми та змісту скарги на рішення, дії або
бездіяльність державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної
виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового
рішення у цивільному та господарському судочинстві;
7) встановити, що у виняткових випадках строк для розгляду відповідної
скарги може бути продовжений не більше ніж на двадцять днів за вмотивованим
клопотанням однієї із сторін або з ініціативи суду;
розгляду звіту про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту
суддя своєю ухвалою може накласти штраф на членів такого колегіального
органу, які в межах своїх повноважень, завдань чи функції не забезпечили
виконання рішення суду;
6) встановити вимоги до форми та змісту скарги на рішення, дії або
бездіяльність державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної
виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового
рішення у цивільному та господарському судочинстві;
7) встановити, що у виняткових випадках строк для розгляду відповідної
скарги може бути продовжений не більше ніж на двадцять днів за вмотивованим
клопотанням однієї із сторін або з ініціативи суду;
8) встановити, що в окремих категоріях цивільних та господарських справ
суд, який ухвалив судове рішення, за письмовою заявою стягувача може
зобов’язати боржника подати у встановлений судом строк звіт про виконання
судового рішення. Встановлюються умови для реалізації відповідного права
стягувачем, правила розгляду відповідної заяви тощо;
суд, який ухвалив судове рішення, за письмовою заявою стягувача може
зобов’язати боржника подати у встановлений судом строк звіт про виконання
судового рішення. Встановлюються умови для реалізації відповідного права
стягувачем, правила розгляду відповідної заяви тощо;
9) для адміністративного, цивільного та господарського судочинства
пропонується передбачити мінімальний та граничний термін, в межах якого суд
встановлюватиме боржнику строк для подання звіту про виконання судового
рішення.
пропонується передбачити мінімальний та граничний термін, в межах якого суд
встановлюватиме боржнику строк для подання звіту про виконання судового
рішення.