Катастрофа за участю рейсу MH17: конфіденційність певної інформації щодо авіаційної безпеки є виправданою та пропорційною.
17 липня 2014 року 298 людей загинули, коли літак авіакомпанії Malaysia Airlines, рейс MH17 з Амстердама (Нідерланди) до Куала-Лумпур (Малайзія), був збитий російською ракетою над контрольованою проросійськими сепаратистами територією.
У 2018 році RTL Nederland і RTL Nieuws, дві нідерландські медіакомпанії, звернулися з запитом щодо інформації в уряді Нідерландів. Компетентний міністр відхилив цей запит, посилаючись на конфіденційність відповідної інформації згідно з національним законодавством та законодавством ЄС. Підприємства RTL оскаржили відмову. Крім того, у своїй апеляції до Державної ради (Нідерланди) вони посилаються на основоположне право на свободу вираження поглядів та інформації та на особливу роль «сторожового пса», яка надається пресі в цьому контексті.
У своєму рішенні Суд ЄС підтверджує, що конфіденційність інформації, що стосується авіаційних інцидентів і аварій, є центральним елементом системи нагляду та контролю, встановленої законодавчим органом ЄС з метою підвищення безпеки авіації, яка базується на зборі, обміні між державними органами та аналізі цієї інформації. У ньому також зазначено, що ця конфіденційність є суворою та поширюється на всю інформацію, яку збирають або оформляють для цієї мети національні компетентні органи. Нарешті, він зазначає, що наслідком цього зобов’язання є заборона на надання доступу або використання такої інформації для будь-яких інших цілей.
Крім того, Суд вважає, що, незважаючи на те, що загальний і суворий режим конфіденційності може порушити право на свободу вираження поглядів та інформації, він є виправданим і пропорційним меті, яку він переслідує. Це не перешкоджає громадськості чи ЗМІ шукати інформацію в цьому зв’язку з інших джерел або іншими способами. Крім того, це не виключає будь-якої можливості розголошення інформації, про яку йде мова, за ініціативи та під контролем компетентних органів або судів, за умови, що це сумісно з підтриманням авіаційної безпеки.