Згідно з новим Законом про цифрові ринки (DMA), шість великих технологічних компаній були призначені Європейською комісією «привратниками», і тепер вони мають шість місяців, щоб привести свої послуги у відповідність із законом.
Після 45-денного процесу перевірки Alphabet, Amazon, Apple, ByteDance, Meta, Microsoft були визначені для 22 основних сервісів платформи, включаючи пошук Google, Facebook, TikTok, Instagram і WhatsApp.
Відповідно до DMA, Європейська комісія може визначити цифрові платформи як «привратників», якщо вони забезпечують важливий шлюз між підприємствами та споживачами щодо основних послуг платформи.
Комісія розпочала чотири розслідування для подальшої оцінки повідомлень Microsoft і Apple, стверджуючи, що, незважаючи на досягнення порогових значень, деякі з їхніх основних сервісів платформи не кваліфікуються як шлюзи.
Окреме розслідування ринку додатково оцінить, чи варто iPadOS від Apple призначати як привратника, незважаючи на те, що вона не відповідає пороговим значенням.
Комісія прийняла аргументи Alphabet, Microsoft і Samsung про те, що Gmail, Outlook.com і інтернет-браузер Samsung не кваліфікуються як основні сервіси платформи.
Тьєррі Бретон, комісар з питань внутрішнього ринку, сказав: «Більше вибору для споживачів, менше перешкод для менших конкурентів: DMA відкриє ворота для Інтернету.
«Завдяки сьогоднішньому позначенню ми нарешті приборкуємо економічну потужність шести захисників, даючи більше вибору споживачам і створюючи нові можливості для невеликих інноваційних технологічних компаній, завдяки, наприклад, сумісності, сторонньому завантаженню, переносимості даних у реальному часі та справедливості.
Комісар Дідьє Рейндерс додав: «Закон про цифрові ринки допоможе створити рівні умови для всіх компаній, що конкурують на європейському цифровому ринку, оскільки це сприятиме більшій конкуренції та відкритості ринків. Сьогодні ми визначили перших шість гейткіперів, які повинні дотримуватися нових правил, встановлених DMA».