Що робити, якщо не знайшли людину в Єдиному реєстрі зниклих безвісти

0
920
Businessman using laptop and mobile phone for online communication.

Починаючи з 1 травня в Україні запрацював Єдиний реєстр осіб зниклих безвісти під час бойових дій та окупації, держателем якого є Міністерство внутрішніх справ. Перший крок, який треба зробити, якщо ви втратили зв’язок із рідними (або знаєте про смерть людини, але її тіло – не на підконтрольній Україні території або ж зникло), – написати заяву до поліції. Що робити, якщо ви вже це зробили, але інформація відсутня у реєстрі пояснює журналістка платформи пам’яті Меморіал Наталія Найдюк у статті «Зниклі безвісти під час війни: про Єдиний реєстр і що робити, якщо зниклої людини в ньому немає» на ZN.UA.

По-перше, перевірте дані про розшук на сайті МВС у розділі «Зниклі громадяни та діти». Введіть прізвище зниклого й натисніть «Пошук». Якщо система його не знаходить, можливо, в заяві прізвище чи інші дані були написані з помилками. Щоб внести зміни, зверніться до підрозділу Нацполіції, куди подавали заяву про розшук, або до Секретаріату Уповноваженого з питань осіб, зниклих безвісти за особливих обставин. До заяви треба додати копії документів, що засвідчують правильні дані особи.

«Я знаю, що деякі люди зверталися не з письмовою заявою, а телефоном. Не могли прийти особисто, тож телефонували до Нацполіції, СБУ або координаційного штабу і повідомляли про зникнення людини, називали прізвище… І тут питання, як воно було записано: правильно чи з помилками. Іноді люди самі не пам’ятають або не знають, як правильно пишеться прізвище, якщо йдеться про знайомих, а не рідних і близьких», – пояснює юристка Української Гельсінської спілки з прав людини Тетяна Самодерженкова.

По-друге, перевірте, що написано у витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань (ЄРДР), який видає слідчий після написання вами заяви до поліції.

По-третє, звертайтеся з питаннями про відсутність людини в реєстрі до представника Уповноваженого у вашому обласному центрі. На сайті є список із контактами по регіонах.

Ще раз заповніть анкету Уповноваженого й простежте, щоб документи прийняли. Хоч в Офісі Уповноваженого зазначали, що дані повторно вносити не потрібно, та на «гарячій лінії» людям іноді радять вчинити саме так.

Якщо відведені 30 днів минули, а вам не надіслали витягу взагалі

  • Можна залишити скаргу на «гарячій лінії» МВС за номером 15-36.
  • Телефони «гарячих ліній» Уповноваженого: 0800-33-92-47 та 095-896-04-21 (для тих, хто за кордоном).
  • Якщо ваші звернення результату не дали, звертайтеся до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини 0800-50-17-20.
  • Якщо «порожній» витяг отримає родина військового, Уповноважений рекомендує повідомити про це телефоном: 050-240-85-29. І потім за три дні повторно подати документи до МВС.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Пожалуйста, введите ваш комментарий!
пожалуйста, введите ваше имя здесь