В 7ААС розповіли про осбливості призначення нових працівників у державних структурах під час воєнного стану.
Відповідно до змін, передбачених Законом № 2259-IX, у період дії воєнного стану особа, яка бажає працювати в державному органі, подає до установи такі документи:
- заяву про призначення на посаду держаної служби;
- заповнену особову картку встановленого зразка;
- документ, що підтверджує наявність громадянства України;
- документ, який підтверджує присвоєння ступеня вищої освіти (згідно з вимогами законодавства щодо відповідної посади);
- документ, який підтверджує досвід роботи (згідно з вимогами законодавства у разі встановлення щодо відповідної посади).
Водночас змінами не визначено порядку публікації держорганами оголошення про вакансії та механізму прийому документів для призначення на посади державної служби у період дії воєнного стану. А тому охочим стати державними службовцями варто переглядати відповідну інформацію щодо оголошення вакансії на офіційних вебсайтах державних органів.
Наразі на посаду державної служби особи призначаються без конкурсного відбору, обов’язковість якого передбачена законом. Новий працівник може перебувати на посаді до призначення на цю посаду переможця конкурсу або до спливу 12 місячного строку після припинення чи скасування воєнного стану. Також важливо, що такі державні службовці, які призначені у період дії воєнного стану, не можуть бути переведені на інші посади державної служби.
Після припинення чи скасування воєнного стану, але не пізніше шести місяців з дня його припинення чи скасування, на посаду державної служби, на яку особу було призначено в умовах воєнного стану, оголошується конкурс, обов’язковість якого передбачена Законом України «Про державну службу».
Звертаємо увагу, що особа, призначена у період дії воєнного стану протягом трьох місяців з дня припинення чи скасування воєнного стану подає декларацію, передбачену Законом України «Про запобігання корупції», та документ про підтвердження рівня володіння державною мовою відповідно до Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», у разі якщо такі документи не були подані нею раніше. Також протягом вказаного періоду в державному органі стосовно такої особи (якщо вона претендує на зайняття посади, яка передбачає зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посади з підвищеним корупційним ризиком) організовується проведення спеціальної перевірки, передбаченої Законом України «Про запобігання корупції», та в обов’язковому порядку перевірка, передбачена Законом України «Про очищення влади», крім випадку звільнення такої особи до дня припинення чи скасування воєнного стану або закінчення проведення зазначених перевірок під час дії воєнного стану.