Інклюзивне освітнє середовище, яке визнає різноманіття, заохочує дух толерантності та взаємоповаги, бореться з дискримінацією та сегрегацією, має вирішальне значення для розширення прав осіб, які належать до національних меншин. Те, що на практиці мають робити європейські держави, громадянське суспільство та академічна спільнота для сприяння такому середовищу, є темою тематичного коментаря, прийнятого Консультативним комітетом Рамкової конвенції про захист національних меншин і опублікованого 17 жовтня.
Ключові моменти нового документа:
— Розробка навчальної програми : навчальні матеріали та підготовка вчителів повинні включати права меншин і повагу до різноманітності як фундаментальних цінностей.
— Рівний доступ : забезпечення якісної освіти для всіх вимагає усунення соціально-економічних перешкод, з якими стикаються люди в уразливому становищі, розробки та впровадження на практиці механізмів підтримки для створення рівних можливостей.
— Мовні права : право на вивчення мов меншин має захищатися з ранніх етапів навчання разом із офіційними мовами.
— Мови, що перебувають під загрозою зникнення : відродження мов, які перебувають під загрозою зникнення, потребує постійних зусиль із використанням нових технологій, одночасно забезпечуючи справедливий доступ до якісної освіти.
— Ефективна участь : активна участь осіб, які належать до національних меншин, у формуванні освітньої політики є важливою для задоволення їхніх конкретних потреб. Це передбачає збір дезагрегованих даних про освітні результати для розробки цільових стратегій.
Новий Коментар замінює видання 2006 року, надаючи оновлене тлумачення положень Рамкової конвенції, що стосуються освіти, на основі моніторингової роботи Консультативного комітету в країні. Цей комплексний документ слугує практичним посібником для органів державної влади, посадових осіб, організацій громадянського суспільства, осіб, які належать до національних меншин, та інших зацікавлених сторін, залучених до просування прав меншин.