P 00.00 годин 25.11.2018 року набрали чинності закони, якими вводяться нові правила розмитнення автомобілів на євро номерах. По даному «токсичному» питанню продовжуються масові демонстрації. Проаналізуємо основні зміни в легалізації «євроблях».

1) Зміна розміру акцизного податку.

Ставка податку визначається за формулою: Ставка = Ставка базова х К двигун х К вік,

де Ставка базова — ставка податку в євро за 1 штуку транспортного засобу:

  • з бензиновим двигуном з об’ємом до 3000 куб. см. (включно) — 50 євро;
  • з бензиновим двигуном з об’ємом понад 3000 куб. см. – 100 євро;
  • з дизелем або напівдизелем з об’ємом до 3500 куб. см (включно) – 75 євро;
  • з дизелем або напівдизелем з об’ємом понад 3500 куб. см. – 150 євро;

К двигун — коефіцієнт, що визначається діленням об’єму циліндрів двигуна внутрішнього згоряння відповідного транспортного засобу в куб. см. на 1000 куб. см.;

К вік — коефіцієнт, що дорівнює кількості повних календарних років з року, наступного за роком виробництва відповідного транспортного засобу, до року визначення ставки податку (для нових транспортних засобів коефіцієнт дорівнює 1, а для транспортних засобів, яким 15, 16, 17 і більше років – коєфіцієнт дорівнює 15).

Звертаємо увагу на те, що при розмитненні транспортного засобу сплачується не лише акциз. Також сплачується ПДВ (20% від вартості транспортного засобу), ввізне мито (5-10% від вартості) та збір до Пенсійного фонду (3-5%). А це близько 30% вартості. 

2) Пільговий період для розмитнення «євроблях».

Тимчасово, протягом 90 календарних днів (до 22.02.2018 року) ставки податку для транспортних засобів визначаються із застосуванням коефіцієнта 0,5. Встановлений крефіцієнт застосовується для легкових транспортних засобів, що використовувалися, які ввозяться:

  • фізичною особою;
  • для власного використання;
  • в кількості один легковий транспортний засіб на таку особу.

3) Автоматичний обмін інформацією про транспортні засоби та громадян, які їх ввозили чи поміщували в митний режим транзиту між органами доходів і зборів, Державною прикордонною службою України та органами Національної поліції.

4) Штрафи для власників «євроблях».

 4.1. 34 тисячі гривень за передачу транспортного засобу особистого користування, тимчасово ввезеного на митну територію України чи поміщеного у митний режим транзиту, у володіння, користування або розпорядження іншій особі, а так само використання такого транспортного засобу для цілей підприємницької діяльності та/або отримання доходів в Україні (наприклад, використання як таксі). Порушник – особа, що ввезла транспортний засіб на територію України.

4.2. за перевищення строків транзиту (у разі переміщення в зоні діяльності однієї митниці — 5 діб):

— попередження або 170 гривень – за перевищення на 1 добу строку транзиту;

— 3400 гривень – за повторне перевищеня на 1 добу строку транзиту або перевищення більше ніж на 1 добу, але не більше 10 діб.

— 8500 гривень – за перевищення більше ніж на 10 діб, але не більше ніж на 20 діб.

— 17000 гривень – за перевищення строку транзиту (крім транспортних засобів особистого користування) більше ніж на 20 діб.

— 85000 гривень – за перевищення строку транзиту більше ніж на 20 діб, але не більше 30 діб.

— 170000 гривень або конфіскація таких транспортних засобів – за перевищення строку транзиту більше ніж на 30 діб, а також втрата цих транспортних засобів, у тому числі їх розкомплектування.

4.3. за перевищення строку тимчасового ввезення (1 рік – нерезиденти, 60 діб – резиденти на консульському обліку):

— 850 гривень – перевищення строку тимчасового ввезення не більше ніж на 3 доби;

— 5 100 гривень – повторне перевищення строку тимчасового ввезення не більше ніж на 3 доби; перевищення строку тимчасового ввезення більше ніж на 3 доби, але не більше 10 діб;

— 17 000 гривень – перевищення строку більше ніж на 10 діб, але не більше 20 діб;

— 34 000 гривень – перевищення строку тимчасового ввезення (крім транспортних засобів особистого користування) більше ніж на 20 діб;

— 85 000 гривень – перевищення строку тимчасового ввезення транспортних засобів особистого користування, комерційного призначення більше ніж на 20 діб, але не більше ніж на 30 діб;

— 170 000 гривень – перевищення строку тимчасового ввезення транспортних засобів більше ніж на 30 діб, а так само втрата цих транспортних засобів, у тому числі їх розкомплектування.

4.4. за керування транспортним засобом, щодо якого порушено обмеження, встановлені Митним кодексом України (порушено строки тимчасового ввезення та/або переміщення в митному режимі транзиту; використання для цілей підприємницької діяльності та/або отримання доходів в Україні; тощо) – 8500 гривень;

— повторне вчинення правопорушення – 17000 гривень з позбавленням права керування транспортними засобами на строк один рік та з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого.

Штрафи, визначені п.п. 3.1. – 3.3. будуть застосовуватися через 180 днів з дати набрання чинності відповідним законом.

Це основні нововведення, проте незважаючи на зменшення акцизного податку, введення «пільгового періоду» та застосування нововведених штрафних санкцій через 180 днів після набрання чинності законом – проблема з «євробляхами» залишається відкритою.

Як зазначає Кучеренко Галина, адвокат групи компаній KVADRA INVEST, «для того, щоб розмитнити транспортний засіб резидентам потрібно буде отримати документ, що підтверджує перехід права власності на транспортний засіб від нерезидента. За різними «схемами» ввезення транспортні засоби з єврономерами оформлено на нерезидентів, задачею яких було ввезти транспортний засіб на територію України. Повторно знайти таких осіб в багатьох випадках буде складно, а то і неможливо. І часу на це у «власників євроблях» для використання пільгового періоду, і відповідно пільгової ставки розмитнення – лише 90 днів, а через 180 днів – до них почнуть застосовувати штрафи. Відповідно «власникам євроблях» необхідно встигнути за цей час не лише зібрати та оформити документи для розмитнення, а й зібрати кошти на акцизний збір, ПДВ, ввізне мито та збір до Пенсійного фонду. «Непід’ємність» таких платежів  для громадян, матиме наслідком посилення громадських безпорядків, розкомплектування та залишення транспортних засобів, виникненням нових корупційних схем з реалізації конфіскованих транспортних засобів».

 

Галина Кучеренко,

Адвокат компанії KVADRA PRAVO

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here