В дослідженні, опублікованому у Economics Letters (Volume 219, October 2022) мова йде про зв’язок між зовнішністю студентів університету та оцінками.
У цій статті досліджується роль привабливості обличчя студента в академічних результатах за різними формами навчання, використовуючи дані студентів інженерних факультетів у Швеції. Коли освіта є очною, привабливі студенти отримують вищі оцінки з некількісних предметів, у яких викладачі більше спілкуються зі студентами порівняно з кількісними курсами. Цей висновок справедливий як для чоловіків, так і для жінок. Коли під час пандемії COVID-19 навчання було переведено в Інтернет, оцінки привабливих студенток погіршилися з некількісних предметів. Проте премія за красу зберігалася для чоловіків, що свідчить про те, що дискримінація є вагомим фактором у поясненні премії за красу лише для жінок.
У привабливих студенток спостерігалося зниження оцінок при дистанційному навчанні, при цьому на учнів чоловічої статі це не позначилося.
Дослідники отримали дані від п’яти груп студентів інженерних спеціальностей із шведського університету. До остаточної вибірки включили 307 студентів. Учнів було переведено на онлайн-навчання через пандемію. Хоча їм було запропоновано вмикати відеокамери під час уроків, це не було обов’язково, тому викладачі не бачили їх. Привабливість кожного студента оцінила незалежна група із 74 осіб.
Вчені з’ясували, що привабливість студентів позитивно корелювала з оцінками з економіки та бізнесу, які проводилися онлайн лише частково, тому викладачі бачили учнів. Крім того, на цих курсах навички студентів оцінювали за допомогою завдань протягом семестру та презентацій, які передбачають пряму взаємодію між студентом та викладачем.
Залежність оцінки від привабливості не спостерігалася у випадку з математикою та фізикою. Ці курси проводилися повністю онлайн, а оцінку студенти отримували на іспиті наприкінці семестру.
Цікаво, що постраждали оцінки лише жінок, але не чоловіків. Це дозволяє припустити, що вищі оцінки щодо жінок пояснюються дискримінацією з боку викладачів. Для студентів чоловічої статі краса, мабуть, працює, підвищуючи їхню продуктивність. На курсах з економіки та бізнесу часто потрібні соціальні та творчі навички, які, як припускають вчені, краще розвинені у привабливих чоловіків.