Суд ЄС: пасажири залізниці не повинні розкривати свою стать, купуючи квиток

0
71
вокзал

Пасажири не повинні розкривати свою гендерну ідентичність, щоб купити квиток на потяг, постановив Суд Європейського Союзу (CJEU) у справі щодо французької залізничної мережі.

Справа виникла через скаргу, подану групою під назвою Mousse до французького органу із захисту даних проти SNCF Connect, яка вимагає від клієнтів вказувати форму звернення — «Monsieur» або «Madame» — під час покупки квитків на транспорт онлайн.

Mousse стверджував, що ця вимога порушує GDPR, зокрема в світлі принципу мінімізації даних, оскільки не було чіткої причини, чому клієнт повинен був надати свій титул, який вказує на гендерну ідентичність, для подорожі.

У 2021 році французький орган із захисту даних відхилив скаргу, встановивши, що така практика не є порушенням GDPR.

Mousse не погодився з цим рішенням і подав позов до Державної ради Франції, домагаючись скасування рішення.

Згодом французький суд запитав CJEU, чи можна класифікувати збір даних щодо прав клієнтів як законний і такий, що відповідає принципу мінімізації даних, якщо цей збір спрямований на забезпечення персоналізованого комерційного спілкування з цими клієнтами.

У  рішенні суд повторив, що відповідно до принципу мінімізації даних, який є вираженням принципу пропорційності, зібрані дані мають бути адекватними, відповідними та обмеженими тим, що необхідно у світлі цілей, для яких вони дані обробляються.

Суд також повторив, що GDPR встановлює вичерпний і обмежувальний перелік випадків, у яких обробка персональних даних може вважатися законною, в тому числі, коли це необхідно для виконання контракту, стороною якого є суб’єкт даних, або коли це необхідно для цілей законних інтересів, яких переслідує контролер або третя сторона.

Стосовно першого з цих двох обґрунтувань суд повторив, що для того, щоб обробка даних вважалася необхідною для виконання контракту, така обробка має бути об’єктивно необхідною для належного виконання цього контракту.

Суд встановив, що персоналізація комерційної комунікації на основі передбачуваної гендерної ідентичності відповідно до титулу клієнта не видається об’єктивно необхідною для забезпечення належного виконання контракту залізничного транспорту.

Під час звернення до клієнта SNCF Connection може вибрати спосіб спілкування на основі загальних, інклюзивних виразів, які не мають жодного зв’язку з передбачуваною гендерною ідентичністю цих клієнтів. Суд вирішив, що це було б дієвим і менш нав’язливим рішенням.

Щодо другого обґрунтування, суд підкреслив свою усталену прецедентну практику, встановивши, що така практика не може вважатися необхідною за даних обставин.

Клієнти не були проінформовані про передбачуваний законний інтерес, який переслідувався під час збору даних, обробка не здійснювалася лише настільки, наскільки це було суворо необхідно для досягнення цього законного інтересу, і законний інтерес не міг переважати над ризиком дискримінації за ознаками гендерна ідентичність.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Пожалуйста, введите ваш комментарий!
пожалуйста, введите ваше имя здесь