Уряд врегулював питання державної реєстрації в умовах воєнного стану

0
243
close up of file folder
Урядом схвалено постанову №209 «Деякі питання державної реєстрації в умовах воєнного стану та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 164». Постанова набрала чинності з 6 березня 2022 року (опублікована в Урядовому кур’єрі № 49 від 6 березня 2022) та діятиме до дня припинення чи скасування воєнного стану.
Основною метою цього акта є забезпечення в умовах воєнного стану захисту прав держави, фізичних та юридичних осіб стосовно державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Концепція постанови полягає у забезпеченні балансу між потребою захисту відомостей реєстрів від несанкціонованої зміни та потребою проведення в умовах війни нагальних реєстраційних дій.
Основні положення постанови передбачають:
➡️проведення державної реєстрації виключно особами, внесеними до переліку, затвердженого Мін’юстом. Відповідний наказ Мін’юсту визначатиме обмеження за різними критеріями, з урахуванням яких відповідний реєстратор матиме право проводити державну реєстрацію;
➡️ право посадових осіб Міністерства юстиції, його територіальних органів, внесених до згаданого переліку, реєструвати не лише громадські формування, а й інші види юридичних осіб;
➡️ невідкладну державну реєстрацію у разі подання належних документів у повному обсязі та спрощений порядок повідомлення заявника про недоліки у поданих ним документах;
➡️ проведення державної реєстрації незалежно від місцезнаходження юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, місцезнаходження нерухомого майна (якщо перелік не передбачає обмежень щодо територіальності);
➡️ звільнення від сплати адміністративного збору благодійних організацій, громадських об’єднань, предметом діяльності яких є надання допомоги Збройним Силам, іншим військовим формуванням, правоохоронним (спеціальним) органам, органам цивільного захисту, добровольчим формуванням територіальних громад, іншим особам, які забезпечують національну безпеку і оборону, відсіч і стримування збройної агресії іноземної держави, а також особам, які постраждали чи можуть постраждати від такої збройної агресії;
➡️ спрощення процедури подачі документів для державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (можна використовувати електронну пошту або інші засоби зв’язку);
➡️ можливість засвідчення справжності підпису, виконаного у присутності реєстратора, на документах для державної реєстрації юридичних осіб;
➡️ можливість підтвердження сплати адміністративного збору скрінкопією платіжного документа.
 Звертаємо увагу, що наразі не планується відновлення функціонування Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Крім того, просимо поставитися з розумінням до того факту, що Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань в умовах війни буде працювати у першу чергу для проведення невідкладних та важливих реєстраційних дій, зокрема реєстрації зміни керівника юридичної особи у зв’язку з його смертю, створення благодійних організацій, громадських об’єднань, предметом діяльності яких є надання допомоги Збройним Силам, іншим військовим формуванням, правоохоронним (спеціальним) органам, органам цивільного захисту, добровольчим формуванням територіальних громад, іншим особам, які забезпечують національну безпеку і оборону, відсіч і стримування збройної агресії іноземної держави, а також особам, які постраждали чи можуть постраждати від такої збройної агресії, тощо.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Пожалуйста, введите ваш комментарий!
пожалуйста, введите ваше имя здесь