Мін’юст роз’яснив, як діяти українцям у разі втрати свідоцтва про народження

0
379
Closeup of person reading document. Entrepreneur sitting at desk. Paperwork concept. Cropped view.

Якщо ви зіштовхнулися із ситуацією, коли втрачено або пошкоджено свідоцтво про народження, шлюб, зміну імені чи інший документ, виданий органами державної реєстрації актів цивільного стану, не варто хвилюватися – існує офіційна процедура отримання дубліката. 

Про це повідомляє Міністерство юстиції України.

Згідн зі  ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» (далі – Закон) повторна видача свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану, оригінал якого було вкрадено, загублено, пошкоджено чи знищено, та повторна видача свідоцтва у разі внесення змін до актового запису чи його поновлення здійснюються відділами державної реєстрації актів цивільного стану, дипломатичними представництвами і консульськими установами України на підставі актового запису цивільного стану.

Для цього можуть подати заяву:

  • особи, щодо яких складено запис;
  • батьки;
  • усиновлювачі;
  • опікуни, піклувальники;
  • представники закладу охорони здоров’я, навчального або іншого дитячого закладу, де постійно перебуває дитина;
  • органи опіки та піклування.

Законодавством визначено, що отримати свідоцтво про народження незалежно від дати проведення державної реєстрації народження фізичної особи та її походження мають право батьки дитини (один з них), баба, дід, повнолітні брат та сестра, тітка, дядько, мачуха, вітчим дитини або їх представник, що діє на підставі нотаріально посвідченої довіреності чи одного з документів, що посвідчують повноваження відповідно до Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», а також Уповноважений Верховної Ради України з прав людини особисто або через свого представника.

Свідоцтво про смерть повторно видається другому з подружжя та близьким родичам померлого на підставі їхньої заяви та представникові органу опіки і піклування у разі виконання ним повноважень з опіки та піклування стосовно осіб, які мають право на отримання такого свідоцтва.

Свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану можуть повторно видаватись представнику особи, яка має право на повторне отримання свідоцтва про державну реєстрацію акту цивільного стану, у разі подання довіреності, посвідченої відповідно до Закону України «Про нотаріат», або документа, що посвідчує повноваження такого представника, відповідно до Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність». Під час пред’явлення адвокатом ордера до нього обов’язково додається копія договору про надання правової допомоги, засвідчена у встановленому законодавством порядку.

Під час подання заяви необхідно пред’явити оригінал паспорта громадянина України, паспортний документ іноземця або документ, що посвідчує особу без громадянства. У разі подання заяви громадянином України, який постійно проживає за кордоном – паспорт громадянина України для виїзду за кордон.

Крім того, відділи державної реєстрації актів цивільного стану можуть надавати платні послуги, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України. Кошти, одержані від надання платних послуг, зараховуються до державного бюджету (ч.3 ст. 20 Закону).

Куди подати заяву

— До будь-якого відділу державної реєстрації актів цивільного стану незалежно від місця державної реєстрації акту цивільного стану та місця проживання заявника, розташованого на підконтрольній українській владі території;

— До Центру надання адміністративних послуг;

— Через портал «Дія».

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Пожалуйста, введите ваш комментарий!
пожалуйста, введите ваше имя здесь