У МВС триває процес кардинальної зміни підходу до здійснення екстрених комунікацій. Йдеться про альтернативу телекомунікаційній інфраструктурі, що дісталася відомству у спадок з радянських часів під відомими брендами «101», «102» і «103» і була побудована через комутацію переважно кабельною мережею.
Про хід запровадження цієї та інших новацій в інтерв’ю онлайн-виданню «Обозреватель» розповів заступник Міністра внутрішніх справ України Ігор Бондаренко.
«Проблематику добре ілюструє приклад оточеного російськими військами міста Чернігова. Через активні бойові дії наземна частина телекомунікаційної інфраструктури була значно пошкоджена. Як наслідок – комунікацію екстрених служб з населенням втратили, люди нікуди не могли додзвонитися, бо був порушений порядок визначених комутацій і з’єднання просто не відбувалося. Співробітники поліції і ДСНС вимушено друкували на листках свої номери мобільних телефонів і розклеювати їх містом, щоб хоча б якось люди могли про щось надати інформацію», — пояснює посадовець одну з важливих першопричин, через які варто пришвидшувати впровадження Системи 112.
Зокрема, один із засадничих принципів нового механізму — централізована комутація викликів, її інноваційна логіка сервісу. Наразі триває перебудова технічного компоненту: зміна принципу маршрутизації екстрених викликів, що не залежатимуть від наземної комунікаційної інфраструктури, які поєднає централізоване ядро. Диспетчер на місці визначатиме сили і засоби реагування за чіткою методикою, коли отримає узагальнену інформаційну картку події.
Важливо, що впровадження номеру 112 є одним із зобов’язань України відповідно до Угоди про асоціацію з ЄС та апробованим практикою європейським стандартом роботи.
«Цього року розпочнеться дослідна експлуатація системи у Києві й Київській області, а вже наступного плануємо максимально прискорено масштабувати результат в інших регіонах. 30 грудня 2022 року набувають чинності зміни до профільного закону, що дає змогу запустити Систему 112 у «пілотних» регіонах. Окрім цього, Кабінет Міністрів схвалив план заходів з розгортання Системи 112 до 2024 року. Кінцева мета – забезпечити надання екстреної допомоги населенню за принципом єдиного вікна через безперебійний канал зв’язку на всі екстрені служби», — окреслив етапність впровадження цієї програми заступник Міністра внутрішніх справ України.